Het avontuur dient zich aan! - Reisverslag uit Hulst, Nederland van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu Het avontuur dient zich aan! - Reisverslag uit Hulst, Nederland van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu

Het avontuur dient zich aan!

Door: Oliver

Blijf op de hoogte en volg Oliver

22 Juni 2007 | Nederland, Hulst

Hoi allemaal!

Het avontuur dient zich aan!! Iets sneller dan verwacht maar: Maandag ben ik weg!!

Ik werd gisteren door het kantoor gebeld of ik maandag (25-6) aan boord wou komen. Na het horen van alle in's en out's kon ik dit aanbod echt niet weigeren, beetje sneu voor het thuisfront maar het zal altijd te snel komen denk ik maar..

Nou zal ik jullie maar eventjes lekker maken over mijn reis! Ik stap in Rotterdam op, de Botlek haven. Daar blijven we nog eventjes liggen en dan varen we leeg richting Denemarken (stad even vergeten) om te laden. Dan richting Rauma (Finland) daar gaan we lossen en laden en dan komt de GROTE kick! We steken de Atlantische Oceaan over om in Jacksonville aan te meren, en Jacksonville ligt niet heel erg ver van Miami, dus dat is een mooi vooruitzicht! Dit zijn nog maar de eerste 3 weken, er volgen er dus nog 5! Wie weet wat rolt er allemaal uit!

Het schip:
Ik ga varen op de "Suomigracht"

lengte (over alles): 168,14 meter
Breedte (mal) : 25,2 meter
Diepgang (maximum) : 10,74 meter
De GT (totale inhoud schip) : 16.641 GT
Bouwjaar 2004 (!)

Een redelijk mooi schip dus, op de foto's kan je wel een goede indruk krijgen!

Owja.. Op www.sailwx.info kun je me ook volgen, aan boord geven we bijna dagelijks onze positie door en een weerrapportje.

Voer deze link in:
http://www.sailwx.info/shiptrack/search.phtml

En dan bij search invullen: Suomigracht.

Dan kan je als hij klaar is met zoeken op de link: Suomigracht klikken. En dan zie je onze positie en ons laatst uitgebrachte weerrapport. En dan weet je hoe ik me daar voel, bij windkracht 10 is het gevoel aan boord ietsje minder..

Nou ik hoop in Denemarken of in Rauma mijn volgende update te doen!

Groetjes Ol

  • 22 Juni 2007 - 08:47

    Free:

    Wow, groot schip. :O En ja, veel plezier enz.:) kusjess.xx

  • 22 Juni 2007 - 08:49

    Voorhuid:

    Jeeeezus, wat een roestbak! :D

    Veel plezier ouwe!

  • 22 Juni 2007 - 10:14

    Tinus Turbo:

    zorg eerst da je mee gaat op toernooi en daar er een dolle boel van maakt dan kun je die roestbak daarna gaan laten zinken

    neej joh veel plezier en succes en we lezen je verhalen wel

    later

  • 22 Juni 2007 - 10:16

    Eddy:

    Oliver, veel plezier en geniet van de reis. We zullen je missen in thuis en in Blanes

  • 22 Juni 2007 - 10:41

    Sjoerd:

    Ha,

    Veel plezier en geniet ervan he!:P

  • 22 Juni 2007 - 10:48

    Rieke:

    Oliver! Veel plezier en we zullen je zeker volgen! waarschijnlijk nog tot zondag! Groetjes!

  • 22 Juni 2007 - 13:57

    Deedee =):

    Nu komt het wel heel dichtbij eh..:( Nog een paar daagjes....
    Gelukkig zie ik je zondag en maandag nog!
    Heeeeeeeeeeeel veel plezier alvast :P:D!!!

  • 22 Juni 2007 - 17:16

    Stef:

    hey olie:(....
    wat een verhaal ik kom uit schol en hoor dat jij 2 maand gaat varen jezus wat lang:onou iniedergeval een prachtig schip man....nou ik wens je supperveel plezier mij zal het geen plezier zijn maar ja....ik ga je echt supersupersuper veel missen man nou ik hoop dat je de weg op grote schip gaat vinden........
    het grootste getal van de wereld kusjes steffi en veeeeeeel plezier eh:):)

  • 23 Juni 2007 - 11:25

    Natalie!!:

    Zoooeeej!! Dat is idd snel zeg!!
    Maar ik wens je super veel plezier!!!!! En je gaat het vast super naar je zin hebben daaro!!

    Kus!!

  • 23 Juni 2007 - 16:48

    Sophie:

    HOi Oliver,

    Super leuk dat je gaat varen, dit is dan toch waarvoor je deze studie doet!
    ik wens je een erg leerzame, leuke, behouden reis... en ik weet zeker dat als je over 8 weken terug bent dat het zo voorbij is gevlogen...

    Groetjes Sophie

  • 24 Juni 2007 - 19:04

    Thea:

    hoi oliver ik heb je al een hele goede reis gewenst,maar bij deze nogmaals heel veel succes veel plezier,want dat hoort er ook bij en maak er wat van.wij zullen didi sävonds bezighouden met kaarten,zodat het voor jullie beiden 8leuke weken worden die voorbij vliegen.olivier hoopt jou in sidny te zien.hou ons op de hoogte.
    goedereis.

  • 24 Juni 2007 - 19:18

    Lieek!!:

    Heej Lieve Ollie!!
    Met mij gaat het prima.. ben net brak thuis gekomen van weekeinde flink doorhalen met de hockeymeiden van B1 het was echt heel erg gezellig!!Flink los gegaan met de nodige biertjes!! Gaav dat je naar miami gaat varen! Al moeten wij jou ( ook ik (A) ) een hele tijd missen!! Wie is er dan mijn zogenaamde "cola" maatje:P Heel veel plezier op jou bootje! en hopelijk hoor ik snel weer wat van je op deze site!! Het klinkt in iedergeval super gaaf!!
    Have fun! Werk ze! en vooral genieten!!
    Dikke kus
    en tot wijns ( al heb ik dit weekeind flink bier leren drinken dus dat wordt tot biers!! )
    Liefs, Lieek

  • 25 Juni 2007 - 10:30

    Marga:

    Oliver, Nogmaals een heel goede reis. Geniet ervan. We hopen dat de laptop het in Spanje nu wel doet, zodat we je kunnen volgen. Als je nou eten krijgt wat je niet lekker vindt, denk dan maar dat het gebraden gehakt is.Tot over 8 weken.

  • 25 Juni 2007 - 10:42

    Stèphanie:

    Haai Oliver!

    Waarschijnlijk ben je nu wel al onderweg, maar ik wil je nog eventjes een heeele goede reis wensen! Tis wat vroeger dan verwacht, je vertrek, maar gelukkig kon je sowieso nog mee op toernooi ;) (heb heel wat wilde verhalen gehoord van jus!)
    Geniet er optimaal van, zo'n eerste reis all by your self, dat maak je niet een tweede keer mee!

    Have fun en tot ziens! xxxx Stèph

  • 25 Juni 2007 - 11:37

    Walter:

    He Oliver.
    Ja, dat was een snel vertrek, glad geen tijd meer gehad om een pint te drinken zeg, ik houdt hem wel tegoed.
    Ik zal je wel volgen via AIS, weet ik gelijk waar je uithangt.
    Zeg tegen die vetkleppen en kamelendrijvers dat ze een beetje mooie reizen draaien, de eerste is wel al een mooie.
    Doe ze de goeten in de USA.
    Groeten Walter, Renata en Thijs.

  • 25 Juni 2007 - 11:52

    Walter:

    Hij ligt nog in Rotterdam, vertrek is voorzien om 14:00 hr vandaag.
    ff kijken if dit in te voegen is

    MMSI 246100000 Latitude N 51°53.134' Last seen at 25/6/2007 11:46:15 UTC
    Name Suomigracht Longitude E 4°16.467' Destination Rotterdam
    Callsign PHBT Heading 161° ETA 22/6/2007 14:00:00 UTC
    IMO number 9288057 Length 186 m Vessel Type N/A
    Status Moored Beam 25 m Extra Info N/A
    Speed 0.1 knots Draught 10.6 m Retrieved at 25/6/2007 11:47:14 UTC


  • 26 Juni 2007 - 15:00

    Walter:

    Hallo.
    Ze liggen nog steeds in Rotterdam, gaat niet zo snel geloof ik.
    Misschien maar beter ook, met zulk weer is het net kermis op zee, alleen houdt het niet op.
    Groet Walter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hulst

Oliver

Dagboek van mijn vaaravonturen / reizen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 134491

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 22 December 2013

Van Pool naar Pool

27 Juni 2012 - 01 September 2012

Orcana 2012

29 Oktober 2010 - 25 Juli 2011

Tussendoortjes

20 Februari 2010 - 31 Juli 2010

Zuiderdam 2010

21 Juli 2009 - 05 September 2009

Oosterdam 09

01 Augustus 2008 - 10 Januari 2009

Statendam 08

23 Juli 2007 - 01 September 2007

Suomigracht 07

Landen bezocht: