Aanmonsteren! - Reisverslag uit Hulst, Nederland van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu Aanmonsteren! - Reisverslag uit Hulst, Nederland van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu

Aanmonsteren!

Door: Oliver

Blijf op de hoogte en volg Oliver

26 Juni 2007 | Nederland, Hulst

Hoi allemaal!

Maandag 25 juni was het dan zover, mijn pa, ma, broeder Quint en Didi hebben me weggebracht naar de Botlekhaven in Rotterdam. Ietwat zenuwachtig stond ik toch wel op maar gedurende de reis kreeg ik er steeds meer zin in. Bij aankomst bleek het schip toch wel groot en na enig zoeken aan boord kwam ik mijn toekomstige collega's tegen. Een gezellige kapitein heeft me hartelijk ontvangen, zelfs mijn beddegoed aangegeven en het hele schip rondgeleid. Bij het verdelen van de taken bleek dat ik de eerste 3 weken al in de machinekamer mag meedraaien en de laatste weken op de brug, lijkt me wel super hoor. De andere vakantiewerker bleek een bekende uit Goes, want Thijs bleek me vorig jaar met tennis een pak rammel te hebben gegeven en is een gezellige gast, dus we houden het de komende weken samen in ons hutje wel uit denk ik. De stuurmannen zijn Russisch, Nederlands en Filipijns, de machinist Tony is een Nederlander evenals de stagiair en de rest (11 man) zijn van Filipijnse komaf, maar wel gezellige gasten. De chef kookt vooralsnog heerlijk en we zijn gestart met spinazie en gekookte patatten met vlees.

Na ruim een uur het schip te hebben rondgestruind zijn Didi en family vertrokken en gelukkig bleven de hevige vrouwelijke emoties beperkt tot wat snikken en een paar innige omhelzingen.

Aangezien het pokkeweer is kunnen we niet lossen, dus ook nog niet vertrekken, bij vertrek hoor je me weer.

Groetjes Ol

• 26 Juni 2007 - 17:51

Kirsten:

Gelukkig heb je het tot nu toe al naar je zin. Dan hebben die vrouwe zich nog goed gehouden, ik denk dat ik de hele boel bij elkaar ga snottere :p
    Als je terug komt ben je dus zo rond als een tonnetje zo te horen...!
    En heb je een grote hut? Volgens mij wordt dat 8 weken feest voor jou als ik het zo hoor ;)
    Veel plezier kleintje ;)

xXx
    Kirsten

• 26 Juni 2007 - 18:26

Didi:

Natuurlijk wist ik dit zelf allemaal al :), maar toch wilde ik nog eventjes reageren, dat ik het Super leuk vond gisteren!! 't Komt helemaal goed daar, dat weet ik zeker!
    Kus je Meisje:D

• 26 Juni 2007 - 18:27

Walter:

He Ollie.
    Spannend he, pas maar op, 2 maal per dag warm eten gaat je niet in de koude kleren zitten, wordt je een beetje rond van, voorlopig lig je nog in R'Dam, ze geven niet veel soeps van weer af, dus afwachten maar.
    Ik heb een account op AIS, dus weet altijd waar je uithangt, moet die oude alleen niet de transponder uitzetten, zeg hem dat maar.
    Ik denk dat je wel een heel gezellige tijd tegemoet gaat, enjoy.
    Groet Walter, Renata en Thijs.

• 26 Juni 2007 - 18:53

Max:

hee die ol!
    mooi schip! goed dat jet daar naar je zin hebt!
    nou we horen nog wel wat van je!
    ik ga zo denk ik nog maar even lekker een pint drinken op jou(natuurlijk in Rentree;)) houw je goed schipper!
    groeten max

• 26 Juni 2007 - 19:28

Rieke En Fam:

Hee oliver! Lig je nu nog in R'dam? wel jammer! had je nog wel een paar dagen thuis kunnen blijven! maar nu kun je alvast wennen .. en het dek schoonmaken ;)! We wachten op je nieuwe berichtje! Have fun!
    Groetjes!

• 26 Juni 2007 - 19:56

Jolijn:

Heel veel plezier en succes!
    zorg dat je weer veilig terug thuis komt he!
    liefs Jolijn!

• 27 Juni 2007 - 08:56

Jus:

sjonge jonge, dat schip is volgens mij nog lijper dan toernooi! (of kan dat soms niet?):D
    hou je haaks he
    jus

• 27 Juni 2007 - 17:31

Thea:

hoi oliver ik heb net je site gelezen en je foto"s bekeken en het ziet er echt super uit,jammer dat je nog niet aan het varen bent,maar als je het nu al naar je zin hebt op een schip dat gewoon in de haven ligt,dan komt dat op de zee helemaal goed.ik heb je site aan olivier gegeven en hij ging je ook volgen.
    hou ons op de hoogte en succes.