vette worsten, dikke duitsers - Reisverslag uit Rostock, Duitsland van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu vette worsten, dikke duitsers - Reisverslag uit Rostock, Duitsland van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu

vette worsten, dikke duitsers

Door: Oliver

Blijf op de hoogte en volg Oliver

12 Juli 2007 | Duitsland, Rostock

Hallo thuisblijvers!!

Mijn vader heeft mijn vorige berichtje geplaatst dus bij deze een berichtje van de zeeman himself ;)

Allereerst bedankt voor alle reacties weer!! Ik krijg ze allemaal door via de mail, omdat ik op het schip geen internet heb.

Ik begin eerst maar eventjes over Finland, want dat was wel leuk daar.. Vooral de kroegen waar er heel gezellig! Maar dus (zoals eerder gezegd: fucking 6 balle voor een halve liter bier) En in sommige barretjes nog vies ook, dus ik ben daar snel overgeschakeld op: "Longdrink"; een fins drankje met een 14 % alcohol maar heel erg lekker! Beetje zoetig van smaak. Verder was de haven daar gewoon echt prachtig, echt scandinavisch met veel bossen en een mooie zee. Dat komt door de superstrenge regels die in die wateren (Baltic) gelden. Je mag er niks overboord gooien, en je moet speciale brandstof (mileuvriendelijker dan normale HFO) verstoken. Maar het is het waard. En Lau, vissen niet veel gezien maar we zijn nog dolfijnen tegen gekomen!! Hengeltje zei natuurlijk gelijk krak ;) Owja het vissen is hier trouwens heel grappig!! Ze hebben een blikje met een lijn en een haak en daaraan een stukje brood en daar vissen die Filipijnen mee! En tot mijn grote verbazing hebben ze nog wat gevangen ook, maar dat eten ze dan ook op.. Dat vond ik minder hoor :S Maar ja mooie tijden gaan meestal vlug voorbij, dus het vertrek naar "de Bundesreplubliek von der Schweinhunden" stond daar alweer.

En ja hoor! Mijn beeld van een duitser kwam gelijk tot zijn recht; altijd snauwen en dik en zweterig. Dat was natuurlijk de persoon die als eerst aan boord kwam, deze jongeman (jaar of 50) stonk dus een uur tegen de wind, rook naar bokworsten (er pasten er zeker 100.000.000 in zijn dikke buik) en bier, en natuurlijk was hij dik en vooral HEEL stresserig en begon onze matrozen gelijk (in het duits) bevelen te geven en af te snauwen. Ach ja.. Hij kon er vast ook niet aan doen.. Het grappige is dat overal waar ik al geweest ben de mensen gewoon engels praten (zelfs in Rotterdam). Behalve hier in Rostock, eigenwijs.. Ze spreken hier geen eens engels, en proberen met gebarentaal te vragen waar de trossen naar toe moeten. Dat is handig! Maar ja, nogmaals.. Uitgaan ga ik hier maar niet doen, want ik vind duitsers niet echt aardig (Mwaa...) en Rauma heeft me wel genoeg gekost.

We zijn vandaag om half 8(ochtends) aangekomen hier in Rostock (240km van Berlijn). Hier moeten we papier lossen, en weer een ander soort papier laden. Maar als het regent kan je niks doen, en het heeft de hele dag geregend! Dus waarschijnlijk zijn we pas vrijdag/zaterdag weg. Dat is klote dus maar we kunnen er niks aan doen, het is de bedoeling om 23 Juli aan te komen in the United states of America. Dat is nu dus al een dag verschoven, hopelijk blijft de schade beperkt en mag ik in Baltimore van boord. Heb ik toch een dagje of 10 vakantie.

Genieten jullie toch ook een beetje van de vakantie daar?

Ondertussen begin ik mijn Jupilertje in Rentree toch ook wel te missen, en mijn brandje bij de hockey. Nog eventjes!


Byeee

  • 12 Juli 2007 - 10:57

    B-lex:

    Hee leuk man!

    Alleen de Duitsers waar wij mee in contact komen vallen meestal wel mee, ze spreken idd alleen geen engels:P

    Groetjes

  • 12 Juli 2007 - 11:01

    Harry:

    Hey Ollie,
    Tja, die Duitsers leren het ook nooit ; Deutschlang über alles . Maar volgens mij hebben ze ruim 60- jaar geleden toch verloren.............gelukkig maar !

    Vakantie ; nu even niet....maar het weekend wordt mooi , tot wel 30 graden. Zondag dus bij Vrouwenpolder aan het strand ! Wil je niet jaloers maken, maar toch !
    Vermaak je !
    Groeten en houdoe uit Breda, Brabant
    Harry

  • 12 Juli 2007 - 11:19

    Rieke:

    Hoi Oliver! Zo te horen heb je al veel meegemaakt in die korte tijd. en al weer veel van de wereld gezien! hopen dat het een beetje droog blijft daar dan! Dat biertje in Rentree wacht nog wel ff op je hoor! ;)
    Ik ga morgen op vakantie! Naar italie! het weer is daar gelukkig beter dan hier! :)
    Groetjes!

  • 12 Juli 2007 - 11:36

    Liselot:

    Hé,
    Tsja vakantie hier is wel oké, al heb ik zon vaag vermoeden dat jou vakantie leuker is;) Iniedergeval ben je niet de enige met slecht weer...
    Nja hopelijk heb je nog veel lol daar (dat zal wel lukken lijkt me;)) en als je terug bent drinken we nog wel is een jupje in Rentree:P
    (K) tot snel

  • 12 Juli 2007 - 12:35

    Maaike:

    hee..wat een stoere verhaaltjes..
    Als je weer terug bent vertel je al die verhaaltjesw maar eens tegen me in rentree of op de hockey;)
    nog veel plezier en een goede reis!
    XXX Maaike

  • 12 Juli 2007 - 14:21

    Bernadette:

    Donderdag 12 juli :
    ik zag op de site dat Oliver toch al vertrokken lijkt uit Duitsland.

    groetjes

  • 12 Juli 2007 - 16:54

    Mam:

    Bevestiging ontvangen van Ome Walter: Oliver is vertrokken richting Baltimore.Verwachtte aankomst 22.07.2007 om 05.00 uur.
    Er is dus alleen contact via e-mail. De berichtjes van deze site zullen wij op deze manier doorsturen naar Oliver.

    Groetjes

  • 12 Juli 2007 - 19:27

    Lisa En Natalie:

    heeeej ollytjheee,
    zo te horen gaat alles nog wel goed daar. we moesten echt lachen om je verhaal. wij hebben binnekort ook vakantie nog één a twee weken. dus ook nog effe werken voor ons. maar wij hebben niet zo'n last van duitsers:P en ons bier is hier niet zo duur haha!
    kuss lisa en natalie!!

  • 13 Juli 2007 - 16:01

    Justus:

    tja oliebol, wij (locals in hulst) zijn laatste tijd ook niet vaak te vinden in rentree hoor, dus je hoeft je (nog) geen zorgen te maken.
    Waar je je wél op kunt voorbereiden zijn bizarre nachten in disco Joy á Cadzand-Bad met DE boys (en dan weet je over wie ik het heb allicht, namen noem ik niet uit eventuele privacy schending)

    geniet ervan
    baaaaaaaaaaaj

  • 16 Juli 2007 - 05:14

    Olivier:

    aloha,
    lekker beetje rondreizen?!
    als je op de Indische Oceaan zit trek ons dan eens aan de jas, misschien kunnen we dan samen een kroege tocht in Sydney doen ofzo... klinkt lekker toch?!
    alli WERKSE nog een beetje daaro aan boord en regel maar alvast een plaatsje voor mij, als ik terug ben!!!

    ciao
    olivier

  • 17 Juli 2007 - 16:23

    Lieke:

    Hee lieve ol:)
    Leuk verslag:) Ik ben van het weekeinde heel eventjes in duitsland geweest:) braunschweig ongeveer 2,5 uurtjes van berlijn:)ja je zult wel denken weer op vakantie:P maar gingen naar een groot feest van vrienden van ons:D daar die duitsers leren jumpen en salsaen:P echt heel erg grappig.. alleen waren deze niet dik:P alleen het bier was niet te drinken(A) dus ben ik maar aan jouw colaatje gegaan:)
    Verder daar gewaterski't echt zoo mega gaaf.. en verslavend:) als je terug bent laat ik je mn eerste ritje zien.. ( leedvermaak:P )
    Ben nu beetje aan het relaxen:)gisteren met mam en jes rentree onveilig gemaakt:P we gingen mama onder tafel drinken maar ze zat aan de medicijnen dus kon niet mee doen.. dus ben maar met jeske aan de onbekende coctails gegaan.. denny had er weer lekkere van gemaakt:D
    na 4 nog steeds uber nuchter, maar moesten verder aan de spa(A) ze kwam erachter dat ze ons niet zo onder tafel drinkt:P
    Vrijdag 2 weekjes op vakantie naar france en daarna gaan we nog eens een poging wagen:P
    maargoed heel veel plezier nog en ik hoor het wel als je in The States bent!
    Liefs,
    Lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Rostock

Oliver

Dagboek van mijn vaaravonturen / reizen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 134493

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 22 December 2013

Van Pool naar Pool

27 Juni 2012 - 01 September 2012

Orcana 2012

29 Oktober 2010 - 25 Juli 2011

Tussendoortjes

20 Februari 2010 - 31 Juli 2010

Zuiderdam 2010

21 Juli 2009 - 05 September 2009

Oosterdam 09

01 Augustus 2008 - 10 Januari 2009

Statendam 08

23 Juli 2007 - 01 September 2007

Suomigracht 07

Landen bezocht: