Eerste trip - Reisverslag uit Kalundborg, Denemarken van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu Eerste trip - Reisverslag uit Kalundborg, Denemarken van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu

Eerste trip

Door: Oliver

Blijf op de hoogte en volg Oliver

02 Juli 2007 | Denemarken, Kalundborg

Hoi allemaal!

Bedankt voor de leuke reacties en hier is dan weer een nieuw verhaaltje!

Ik zal beginnen bij donderdag, eindelijk konden we weg uit die vieze botlek haven! Volgens mij (ik weet niet meer precies) rond een uurtje of half 8 weggevaren naar de waalhaven. Hier aangekomen zijn we op de boeien gaan liggen, en voor de zekerheid ook met een boeganker uit (ze gaven namelijk niet echt mooi weer af) en met drie trossen op iedere boei. Dit was maar een kort tochtje maar toch leuk!

Vrijdag, heb ik gewoon in de machinekamer gewerkt, en hebben ze de stellingen voor de bootjes aan dek gezet. Maar rond een uurtje of 14.00 zijn we met de Kapitein de hwtk naar de stamkroeg van de kapitein gegaan (Barendrecht) dat was best gezellig! En daarna zijn we met de hwtk nog even naar Rotterdam zelf gegaan, dat was heel gezellig:p Eerst broodje kebab dan een paar biertjes en dan Mac! En toen we terug gingen, was het bootje (van schip naar wal en terug) weg.. Dus die hebben we nog moeten zoeken maar die lag gelukkig een paar meter verder een metertje uit de wal, maar dat is best lastig hoor als je niet helemaal nuchter meer bent:P Eenmaal aan boord viel ik heeeel snel in slaap:P

Zaterdag was dan de dag dat het moest gebeuren! De bootjes aan dek!! Er was anderhalve dag voor gepland, maar het ging die zaterdag zo goed dat alles aan dek stond. 14 uurtjes gewerkt achter elkaar, dan slaap je goed hoor! Maar wel super super gaaf! Nou staat er gewoon voor miljoenen aan bootjes aan dek! Foto's volgen nog.. Kan ik niet mailen.

En dan vandaag (zondag). Het was te merken dat we veel gewerkt hadden, door mijn wekker heen geslapen:s Dus ik stond vandaag pas om 08.45 aan dek, beetje slechte beurt maar het werd ons vergeven. We hebben alles vastgesjord en we zijn rond 16.00 vertrokken uit Rotterdam. Nou (21.00) zitten we ongeveer bij de waddeneilanden, super mooi/helder weer! En rustig met scheepvaart, ideale omstandigheden lijkt me!

Mijn werktijden waren eerst van 08.00 tot 17.00 dat blijven mijn havenwerktijden, en zaterdagochtend vrij. Maar op zee lopen we 'wachten' gewoon in blokjes werken. Ik werk van 04.00 tot 08.00 en van 16.00 tot 20.00.

Dus ik ga maar eens lekker slapen en in Denemarken hoop ik foto's te kunnen posten en een nieuw deeltje!

Groetjes Ol

  • 02 Juli 2007 - 11:08

    Kim:

    Zo Zo.. dat komt allemaal wel goed met jou en je werk;)

    Groetjes xxx kim!

  • 02 Juli 2007 - 15:34

    Laurens:

    Ollie, hardstikke leuk! Ik ben blij voor je, vandaag liep door de hal en zag 'n vishengel, ik dacht natuurlijk gelijk aan jou want ja, mijn vismaatje is er nu niet he, Ik hoop dat je het nog wekenlang super naar je zin hebt. Leuke boot trouwens ;)! Ik ben nu de accu van m'n scootertje aan het opladen, zometeen eens kijken of hij automatisch start!

    Succes jongen, (K)!!! Lau.


  • 02 Juli 2007 - 16:51

    Lisa:

    haha jaja olly.., lekker aan het drinken daar en wat fast food. hou je wel een beetje in hé. ik ken je!! hihi
    kuss lisa

  • 02 Juli 2007 - 17:45

    Oma:

    oliver ik ben echt blij met de berichten die ik van je heb gelezen alles is echt positief ik zou zeggen hou het zo ik ben heel erg blij voor jou nou zeeman het ga je goed en veel groeten van oma

  • 03 Juli 2007 - 16:42

    WEBCAM:

    FF voor de thuisblijvers, Rauma heeft twee webcam's, dus als het schip daar ligt moet hij te zien zijn.
    Wereld is klein.
    Groet Walter

  • 04 Juli 2007 - 16:44

    Natalie:

    Heeeeeeeeee!

    Ik had net een berichtje getypt! maar toen kwam er te staan kan pagina niet vinden :(!
    Najaaa ik probeer het opnieuw!
    Ff denke hoe het was:

    hihihihi! Zatlap ;) Nee or is een grapje!!! Maar zo te lezen heb je het daar flink naar je zin! Lekr biertje gedronken hahahaha, naar de mac! En je verblijft op een boot!!! dus dat komt allemaaal goeddddd!

    kusss! (We wachten weer op je volgende verhaaltje :))

  • 05 Juli 2007 - 06:55

    Manuela:

    Hee Olliver! Echt leuk man al die verhaaltjes! Veel succes nog met je verdere reis;)

    Kus Manuela

  • 05 Juli 2007 - 07:23

    Walter:

    Hallo.
    Vorig berichtje kwam niet door blijkbaar.
    Oliver is gemeerd in Rauma, t'was op de webcam te zien, je kunt het ook terugzien, werkt mooi.
    Hij was er precies op tijd, zo rond de klok van 9 uur, zoals eerder vermeld.
    Groet Walter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kalundborg

Oliver

Dagboek van mijn vaaravonturen / reizen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 134517

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 22 December 2013

Van Pool naar Pool

27 Juni 2012 - 01 September 2012

Orcana 2012

29 Oktober 2010 - 25 Juli 2011

Tussendoortjes

20 Februari 2010 - 31 Juli 2010

Zuiderdam 2010

21 Juli 2009 - 05 September 2009

Oosterdam 09

01 Augustus 2008 - 10 Januari 2009

Statendam 08

23 Juli 2007 - 01 September 2007

Suomigracht 07

Landen bezocht: