Viva Romania - Reisverslag uit Constanţa, Roemenië van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu Viva Romania - Reisverslag uit Constanţa, Roemenië van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu

Viva Romania

Door: Oliver

Blijf op de hoogte en volg Oliver

02 Juli 2012 | Roemenië, Constanţa

Goedenavond iedereen,

Hier een korte snelle update vanaf de Orcana.

Gisteren ben ik na een korte vlucht geland in Boekarest, de taxichauffeur stond me al op te wachten met een bordje wat ik na enige tijd zoeken gevonden had. Hij vertelde me dat ik maar lekker moest gaan zitten want het was nog 3 uur rijden naar de haven waar ik een nacht in een hotel zou zitten. Haha je weet niet wat je ziet als je hier over de weg rijdt: kuilen in de weg, mensen die midden op de snelweg stilstaan om te bellen, mensen die wandelen op het randje van de snelweg en het toppunt was nog wel dat een hele rotonde ontregeld was omdat er een paar netjes over de rotonde paradeerde!

Een goede indruk van de mentaliteit van Roemeense mensen kreeg ik in het vliegtuig. We kregen een wijntje aangeboden en de Roemeense meneer voor me sloeg zijn eerste glaasje rode wijn in één keer achterover en vroeg om nog een glaasje! Haha ik moest er wel om lachen! En verder kloppen alle gedachten bij Roemeense vrouwen: geblondeerd met 30 cm uitgroei, zware make-up en tsja de kleding daar doen ze op de Wallen niet voor onder haha!

Wel moet ik zeggen dat iedereen enorm vriendelijk is, tenminste in je gezicht want je hebt natuurlijk geen idee dat 22 Lie (ongeveer 6,5 euro) belachelijk veel is voor pizza! En een halve liter bier 1,70 euro kost.

Foto's komen bij volgende update want ik heb nog geen prive internet.

We gaan nu (01:00) laden en morgenmiddag vertrekken naar Tripoli, Libanon.

Groetjes, xxxx

  • 03 Juli 2012 - 06:11

    Mam:

    Behouden vaart !!

  • 03 Juli 2012 - 09:28

    Desiree Van Den Aker:

    Hoi Oliver,
    Wij zijn nog niet met vakantie, dus je eerste verslag lezen wij nog even thuis. Leuk om mee te krijgen hoe het je vergaat. Heel veel succes en plezier. Spijtig dat je niet kunt bellen met je vriendinnetje........ dat wordt veel mailen dan!!! Het ga je goed!

  • 03 Juli 2012 - 10:15

    Eveline:

    Heee Ol!

    Leuk hoor dat je weer gaat varen! Jammer dat ik je net niet meer gezien heb, extra goed feestje als we allemaal weer terug zijn. Behouden vaart, doe voorzichtig & veel plezieer!! Liefs xxxx Eef

  • 03 Juli 2012 - 10:22

    Janny:

    Goeie reis

  • 03 Juli 2012 - 18:02

    OMA :

    GOEDE AVOND OLIVER ,
    iK LEES JE VERSLAGEN EN HEB DE INDRUK DAT JE HET WEER GOED NAAR JE ZIN HEBT AAN BOORD ,NOU FIJN TOCH JE BENT OOK EEN ECHTE ZEEMAN. hIER OOK ALLES GOED EN IK WENS JE EEN HELE GOEE REIS GROETJES oMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Constanţa

Oliver

Dagboek van mijn vaaravonturen / reizen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 852
Totaal aantal bezoekers 134402

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 22 December 2013

Van Pool naar Pool

27 Juni 2012 - 01 September 2012

Orcana 2012

29 Oktober 2010 - 25 Juli 2011

Tussendoortjes

20 Februari 2010 - 31 Juli 2010

Zuiderdam 2010

21 Juli 2009 - 05 September 2009

Oosterdam 09

01 Augustus 2008 - 10 Januari 2009

Statendam 08

23 Juli 2007 - 01 September 2007

Suomigracht 07

Landen bezocht: