Dobberen bij het ankerlicht - Reisverslag uit Tripoli, Libanon van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu Dobberen bij het ankerlicht - Reisverslag uit Tripoli, Libanon van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu

Dobberen bij het ankerlicht

Door: Oliver

Blijf op de hoogte en volg Oliver

10 Juli 2012 | Libanon, Tripoli

Hoi iedereen,

Inmiddels aanbeland in Libanon, Tripoli om precies te zijn.

Heel andere cultuur als bij ons in Nederland haha! Arabieren blijven vreemde kostgangers, heel zenuwachtig doen constant en het allerbelangrijkste hier is je stempel en je handtekening. Of natuurlijk sigaretten die je uitdeelt om dingen wat sneller te kunnen regelen, maar alles gaat soepeltjes tot nu toe.

Vorige week tijdens het varen zijn we onderweg heel eventjes stil gaan liggen om te zwemmen, dat was echt heerlijk! 2 kilometer diep en zo vanaf het schip even lekker plonzen! Ook nog een zwembadje op het achterdek en een BBQ neergezet en het feestje was compleet!

We hebben zondag een dag ten anker gelegen vlak voor de haven, en lekker met de hele bemanning op het achterdek gezeten en in het zwembad gelegen, kan niet beter!

De volgende dag mochten we de haven in en kwam het leger aan boord, die jongens liepen met grote AK-47s over dek en de hele bemanning moest op het achterdek staan. Haha dat is weer typisch dit soort landen natuurlijk..

Als we gelost hebben gaan we met een leeg schip terug naar Roemenië om daar hout te laden voor Antalya, Turkije.

Nog wat fotootjes voor jullie ;).

xxxx

• 10 Juli 2012 - 14:57

Thijs:

heeej ollever ik zie dat je het weeral naar je zin hebt .eehj je gelooft het vast nie maar ik hen nu ook een iphone :)

• 10 Juli 2012 - 15:24

Mam:

Het lijkt wel de Holland America Line een echt zwembad aan boord. Hahaha dat zwemmen in de zee lijkt mij een stuk fijner.
    groetjes uit Hulst waar het nog steeds geen zomer is ..........

• 10 Juli 2012 - 17:12

Eveline:

Hee Ol! Hahah mooi verhaal weer! Lekker zeg dat je zo van die boot af jumpt in de zee:D En zwembadje aan boord, je mag niet klagen:P Hahah! Succes nog en doe voorzichtig he! Liefs uit het koude Nederland! XXXX

• 10 Juli 2012 - 22:25

Natalie:

Heeee ol! Leuk om alles weer mee te kunnen volgen! Zie dat je het naar je zin hebt :D dat kan ook niet anders met zooo'n privé zwembad! Lijkt me wel apart en spannend zo met zo'n leger aan boord, stel raren daarzo :p Ik wens je heel veel plezier en succes met je verdere reis! Liefffsss xx