Kadetje - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu Kadetje - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu

Kadetje

Door: Oliver

Blijf op de hoogte en volg Oliver

26 Februari 2010 | Aruba, Oranjestad

Hoi allemaal!

Ondertussen alweer 6 dagen aan boord, times flies when you have fun zou mijn wijze vader zeggen!

Alles gaat als goed natuurlijk, wat had je anders van me verwacht.. haha!

Nouja, ik moet nog wel een beetje inslingeren wat betreft wachtlopen op de brug want ik vergeet nog wel eens wat kleine dingetjes, maar ik heb een goede leermeester dus dat gaat goed komen! Ik hoop dat ik volgende cruise (dinsdag) navigatie mag gaan doen, dan kan ik mijn eerste verslag er even doorheen jetsen! Haha, ze zullen raar opkijken op school als ze zo snel al iets van mij ontvangen.. dat zou toch leuk zijn!

Over school gesproken! Ik liep in curacao (woensdag denk ik) en ik kwam mijn lerares Radar tegen!! Hahaha, ze moest een cursus geven aan die mannen op de sleepbootjes! Ik was daar even de wal op om iets te kopen zodat ik foto’s van mijn telefoontje op mijn pc kon zetten, daarvoor moet ik nog iets downloaden: big ass drama met internet zoals hier aan boord! Dus ik moet dat even combineren met skype/msn. Want anders geef ik veel te veel internet tijd weg voor niks, 40 dollar voor 460 minuten oehlala.

Gisteren lagen we in Oranjestad, Aruba. En dat was huilen met de pet op, we hadden boatdrill en 1 lifeboat knalde uit zijn haak dus die is naar zijn grootje en daar zijn we de hele dag mee bezig geweest dat was aan deck en Oliver is een verstandige jongen natuurlijk; zonnebrand? Hmm toch maar niet dat is voor watjes. Vervolgens had ik een hoofd als een tomaat, maar ondertussen is het beetje bruin aan het worden HA-HA. Wat voor weer was het ook alweer in Nederland?

We hadden gisteren crew party! Yihaaa, i like.. Ik was knappe barman, en het was een erg gezellig feestje! Vanochtend was iets minder!

Vandaag is een heerlijk zeedagje, en morgen liggen we in Panama. Dat is een soort “voor het zingen de kerk uitgaan”, want we liggen daar maar een paar uurtjes en we gaan niet door het kanaal (pas in april). Dusja!

Dat was het wel weer, Doei/ enjoy / have fun / don’t eat yellow snow!

Xxx,liefs

  • 26 Februari 2010 - 21:58

    Soof/Ruth:

    Lieve Ol,

    sorry dat ik nu pas reageer op je leuke berichtjes! Leuk om op deze manier van je te horen:) Ik kom net terug van mijn eerste ski-ervaring. Het was leuk, maar skiën kan ik denk ik beter aan jou over laten, want dat was voor mij een beetje een "FAAL". Met ouders en broer wel heel erg naar mijn zin gehad.

    T weer bij jou is veel beter dan hier, ik kwam na een week sneeuw plus zon in een regenachtig Nederland. Beetje jammer weer!

    Kus en tot schrijfs.


  • 27 Februari 2010 - 10:20

    Mam:

    ja die zonnebrand he !!
    's avonds een dikke laag Nivea uit de blauwe pot erop en de volgende dag zie je er niets meer van. Stevig prijskaartje trouwens voor een kleine stukje Panama kanaal Eur 300.000 Vandaar dat een cruise zo duur is zeker.
    Ik dacht dat je zei dat de bar niet gezellig was.Daar zaten wij thuis niet zo erg mee.
    Ik begrijp uit bovenstaande dat het toch wel gezellig is in de bar.Alles met mate he !!!
    Dikke kus vanuit Hulst

  • 27 Februari 2010 - 12:27

    Natalie:

    Je zou zeggen dat je toch wel geleerd hebt om zonnebrand op te doen na de vorige keer dat je ging varen haha maar nee hooor.. lekker verbranden, naja weet je, jij kan tenminste verbranden! :)

    En hahaha de bar... Kon ook niet anders dat het gezellig zou worden!

    Ik hoop voor je dat je idd de navigatie mag doen, dat zou echt chill zijn als je al vlug kan beginnen met je opdrachten!

    Suc6 and have fun!!

    Ciao bella!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Oliver

Dagboek van mijn vaaravonturen / reizen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 134509

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 22 December 2013

Van Pool naar Pool

27 Juni 2012 - 01 September 2012

Orcana 2012

29 Oktober 2010 - 25 Juli 2011

Tussendoortjes

20 Februari 2010 - 31 Juli 2010

Zuiderdam 2010

21 Juli 2009 - 05 September 2009

Oosterdam 09

01 Augustus 2008 - 10 Januari 2009

Statendam 08

23 Juli 2007 - 01 September 2007

Suomigracht 07

Landen bezocht: