Zeemansgraf - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu Zeemansgraf - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu

Zeemansgraf

Door: Oliver

Blijf op de hoogte en volg Oliver

07 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

Hoi hoi!
Curacao weer! Ik zit weeral 2 weken aan boord, en ik heb prima naar mijn zin natuurlijk!
Eerst maar even beginnen met de actie van de afgelopen paar dagen!
We voeren tussen Dominicaanse Republiek (120 mijl) en Aruba (200 mijl) midden op zee, dus ik zat lekker op het achterdek te eten! Toen ging ik even naar de brug want het schip ging langzamer varen en begon te draaien. Toen ik op de brug kwam stonden daar 3 officieren met verrekijkers over de stuurboord kant te kijken! Ze hadden een klein bootje met een buitenboord motor rond zien drijven, dus we gingen even kijken of er mischien iemand gewond/dood op dat bootje lag.
Toen we dichterbij kwamen, leek het bootje leeg totdat het onder de brugvleugel kwam. Zagen we een man opgekrompt liggen met zijn hoofd onder een bankje!!! Gelijk de rescueboot over de muur gezet en ze zijn erheen gevaren, ze zeiden dat de stank ondraaglijk was! En de man was dood. Best heftig, dat beeld blijft nog wel even in mijn geheugen hangen. We hebben de US coastguard gebeld en zij zeiden dat ze hem wel op kwamen pikken want deze man kon allerlei ziektes bij ons aan boord brengen! Dus we zijn verder gevaren, maar in die tijd van de rescue alle passagiers stonden aan bakboord over de railing mee te kijken! De kapitein heeft via het PA system aan iedereen uitgelegd wat er gaande was.
En we zijn inmiddels ook in code red beland aan boord. Doordat er zoveel mensen ziek worden/zijn aan boord, wordt dat enorm snel doorgegeven in de restaurants, bars etc. Dus code red betekent dat je overal bediend moet worden en het hele schip 1 keer per dag compleet schoongemaakt wordt! Allemaal heel fijn, want ook in de officers mess wordt je nu bediend. Maar het duurt allemaal veel langer natuurlijk
Nou even iets leuks haha!
Het feest is wel aan boord, alleen je moet wat beter zoeken haha! Dat doe ik dan ook graag hahaha!
Gisteren heerlijk dagje gehad in Aruba! Eerst lekker wat gewerkt, ik heb de window wipers van de brug vervangen! Dus ik stond aangelijnd in een safety harnass voor de brug dat was wel grappig! Daarna ben ik samen met de 4e stuurman de wal opgegaan, even supermarkt voor gel enzo. En daarna heeeeeeeeeeeerlijk op het terrasje gezeten! Bij de Paddock, een Nederlandse kroeg. Lekker biertje (ja 1) en een broodje kroket kan niet beter! En dat allemaal zo goed als naast het schip (foto).
Ik heb foto’s van de visserman erop gezet, maar ik bespaar jullie de ergste want dat is niet zo fijn om te zien!
Xxxxx see you

  • 07 Maart 2010 - 17:56

    Marga:

    Hoi,

    Wat een ervaring zeg.. Das toch minder zulke dingen, maar ook dat moet je eens meemaken als zeeman zeker????
    Op Aruba woont een neef van Eddy, nog niet tegengekomen??? Zou toch kunnen in zo'n Nederlandse pub.
    Hier alles z'n gangetje.
    Groetjes van ons..

  • 07 Maart 2010 - 18:04

    Mam:

    Ik zie op de foto's weer die prachtige gordijntjes terug van de Oosterdam.
    Dat zeemansgraf is wat minder mooi. Tja ook dat gebeurt dagelijks maar als je er dan zo mee geconfronteerd weer blijft dat wel even hangen ja.Hier alles goed. Zonnig en lekker koud.
    Groetjes uit Hulst

  • 07 Maart 2010 - 19:49

    Oli:

    aloha,

    maat, geloof mij.. die "safety" harnassen zijn niet altijd zo "safe", ik ben 'n keer met harnas en al in het water gevallen...
    gelukkig lagen we niet alongside ;)

    veel plezier nog bro!

    cheers!!!

  • 07 Maart 2010 - 19:56

    Ferdinand:

    Het is hier héééééééééél erg te koud om op het terras te zitten en doen we ook dan maar niet.

    Leef met je mee daar.

    Die boot met slachtoffer; is triest. Helaas komt dat meer voor; ook in onze wateren.

    Groet,fam. F. Helmers

  • 07 Maart 2010 - 20:40

    Merel:

    Heuj oli!
    lekker daar? Leuke verhaaltjes, ondanks de dooie. Ik ga volgende week weer naar mstc Terschelling lekker van de kou schuilen in de oka 18. Hou je taai ouwe zee rakker!

  • 07 Maart 2010 - 21:04

    Natalie:

    Wooow heftiggg!!!!

  • 08 Maart 2010 - 03:11

    Greg:

    :o Best Heftig!


  • 09 Maart 2010 - 20:36

    Lissa:

    Heeej Oliver!

    Wat heftig zeg:O!
    Gelukkig heb je het afgezien van dat wel goed naar je zin:D
    We missen je wel in vliss!

    Groetjes

  • 16 Maart 2010 - 19:58

    Oma :

    Hallo Oliver,
    Alles goed aan boord en met jou? Ik hoop vanwel en anders had ik het wel gehoord. Hier ook alles z,n gangetje. Luca heeft vanmiddag bij mij gegeten zoals altijd een gebakken eitje. Na school was ik dan in de Kievitstraat heb wat gestreken en ben blijven eten ,ja het is eigenlijk altijd hetzaelfde program, Zaterdag zijn je Ma en ik nog eens naar Antwerpen geweest veel winkels in en ui maar we konden niks vinden naar onze smaak. Lunch en deden we bij DELUFRANCH

    heerlijk hoor. en we zijn ook naar het kappeletje geweest. Daar kan ik niet voorbij gaan. Nou Oliver weer wat nieuws en ik wens je verder een fijne reis groetjes en een dikke kus van je OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Oliver

Dagboek van mijn vaaravonturen / reizen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 134491

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 22 December 2013

Van Pool naar Pool

27 Juni 2012 - 01 September 2012

Orcana 2012

29 Oktober 2010 - 25 Juli 2011

Tussendoortjes

20 Februari 2010 - 31 Juli 2010

Zuiderdam 2010

21 Juli 2009 - 05 September 2009

Oosterdam 09

01 Augustus 2008 - 10 Januari 2009

Statendam 08

23 Juli 2007 - 01 September 2007

Suomigracht 07

Landen bezocht: