Back to normal! - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu Back to normal! - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu

Back to normal!

Door: Oliver

Blijf op de hoogte en volg Oliver

31 Maart 2010 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Hoihoi!

Het was zo’n ontzettende chaos in droogdok, elke dag 12 uur gewerkt en dan snel douchen en op stap! En de volgende ochtend weer beginnen! En gisteren heb ik 16 uur gewerkt, dat was wel even een eindklapper.
\
Maar het was wel echt een geweldige week, elke dag lekker werken in het zonnetje. Op 2 dagen na, want toen hadden we regen en die andere dag kwam er een windhoos over de haven gezet. Die windhoos was zo ontzettend heftig 105 knopen wind (bijna 200 km/h), ik was net in het dok met de kapitein want die gaf ons een rondje onder het schip door. We gingen net naar de Warehouse op de wal toen werd de lucht in 1 keer gitzwart en begon het keihard te regenen en stormen. We zagen het vrachtschip echt meters van de kade afkomen en in de warehouse waaide een raam en een deur in. Na een minuut of 10 was het ergste wel geweest en gingen we naar buiten, toen zag ik dat 2 enorme containerschepen log geslagen waren en een containerkraan (enorm apparaat, 50 meter hoog) was in elkaar gezakt. 2 andere tankers waren losgeslagen en aan de grond gelopen, dus we liepen met het lood in onze schoenen een rondje over dek. Maar dat viel gelukkig mee, het Lido restaurant was wel onder water gelopen en het was een ravage aan dek. Maar dat was niks vergeleken met wat er aan de overkant was gebeurd!! Containers om geslagen, kraan naar beneden, een containertug was omvergeslagen en dan die schepen. Een dag later hoorde we de schade: 5 doden, 1 man was zijn been kwijt en 10 gewonden. Niet normaal!
Nouja maar even iets leukers! Het uitgaan in Freeport was wel erg leuk,het is spring break dus het was best wel druk daar! We hebben 1 vervelende avond gehad, waarbij iemand bedreigd werd door een negroïde boxertje maar die kerel werd door de security opgehaald. Verder waren het gewoon relaxte avondjes! Een avondje op een strand met discolichten en verder zijn we altijd naar een vakantieoord (Port Lacaya) geweest, daar waren allemaal kleine barretjes en in het midden een groot podium. Nouja super gaaf allemaal!
Met jullie gaat het allemaal goed he!

• 31 Maart 2010 - 19:20

Mam:

Dat wordt dweilen daar op het dek !!
    Nou droogdok tijdperk is afgesloten nu weer terug naar de normale gang van zaken.
    het bootje ziet er weer schitterd uit.
    Veel succes in de machinekamer.

groetjes uit herfstachtig Hulst

• 01 April 2010 - 17:45

Janny:

Zo dat heb je ook weer gehad,nu de overal aan.
    Ik zal aan je denken in die warme machinekamer.
    Das wel even wat anders dan op de brug staan.