plezier! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu plezier! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu

plezier!

Door: Oliver

Blijf op de hoogte en volg Oliver

21 Maart 2010 | Costa Rica, San José

Hoi allemaal!
Hoe gaat het allemaal? Hier wel goed natuurlijk!
Ik begin het rondje alleen wel een beetje beu te worden, want mijn wacht is altijd erg rustig met schepen om ons heen. Maar ik probeer dan maar een beetje astro navigatie te doen dus ik leer wel wat!
Gisteren was weer een dagje Panama, Ik mocht de communicatie met de brug doen toen we het anker eruit trokken en de sluizen doorgingen! Super vet, en het ging goed. Zelfs een complimentje gehad van de kapitein! Dus dat maakt het dan weer allemaal de moeite waard!
Vandaag was weer Puerto Limon in Costa Rica, dus ben ik weer wezen voetballen! En ik had mijn camera meegenomen dus we konden wat foto’s maken van ons team! Costa Rica blijft een shithole, bah. Komt er zo’n jochie naar je toe, die begint naar je te fluiten en dan roept hij: dollar dollar!! Ja daag..En een andere jongen was beroofd dus dat was weer gezellig allemaal!
We gaan nu richting Fort Lauderdale, daar gooien we de passagiers en hele meuk crew eraf. Dan komen er containers met allerlei spullen voor droogdok aan boord en dan flitsen we richting Freeport in de Bahama’s, daar liggen we dan een hele week aaaaah super gaaf! Daar heb ik zo ontzettend veel zin, want dan leer je zo ontzettend veel en je ziet het schip een keer aan de buitenkant! Brute shit!
Na droogdok ga ik de machinekamer in, dan zit ik weeral bijna 6 weken aan boord! Dan ga ik 6 weken machinekamer doen en dan moet ik even kijken waar ik nog veel tijd nodig heb!
We doen na droogdok nog 2 cruises, en dan gaan we half april richting Alaska. Via Cayman islands, Panama, Mexico, Californië en Vancouver starten we aan de wekelijkse tripjes naar Alaska. Ik heb precies dezelfde cruise al gedaan, 6 weken op de Statendam. Dus weinig nieuws, dat is wel jammer. Maar veel tijd voor mijn takenboek!
Nou dat was het wel weer!
xx

  • 21 Maart 2010 - 07:47

    Natalie:

    Super vet dat je de communicatie met de burg mocht doen!! En helemaal dat je dan een complimentje kreeg van de kapitein! Nicee..:D

    Suc6!!! Veel plezier met droogdok!!!

    xxxx

  • 21 Maart 2010 - 11:23

    Mam:

    Hey , soon to be captain !!!!

    Hartstikke goed zeg.
    Hoe ging het met die astro navigatie ? Heb je de goede sterren gezien ?
    Hier in Hulst gaat alles zijn gangetje. Regen !! Dat wordt ik nou eens erg beu. Als ik zo naar die laatste foto kijk zit jij toch op een veel fijne plekje.

    Groetjes, mam
    xxx

  • 21 Maart 2010 - 19:33

    Broertje:

    OUwe,
    Lekker hoor daar... Ik wou dat ik er ook was. Het was gisteren zaterdag in Nederland ;) en wat moest Quinten doen. NAAR SCHOOL :-O. Die mensen die in het land ten zuiden van ons wonen die zijn een beetje het spoor bijster. Op zaterdag naar school. Dat vind ik echt een beetje te ver gaan. Vandaag is het zondag in Nederland ;) Vanochtend nog veel geleerd. Ja je ziet het goed, geleerd. Ik heb nog 12 examens te gaan in de komende 6 schooldagen. Ik heb morgen nog een halfdagje school en daarna 4uur(!!!!!!!!) studie. Dan dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, maandag en dinsdag 2 examens per dag. DAarna feestje op dinsdag. EN ZATERDAG, ZONDAG EN MAANDAG HOKKIETOERNOOII :D:D Brullen! Die week ga ik nog kingzen op de kasteelstraat nummer 219 :D en donderdagavond naar de Après ski hut in Rotterdam..

    Houdoe!

  • 22 Maart 2010 - 01:34

    Laurens:

    Ollie! Ik ben blij je enthousiasme te lezen, super dat je het zo naar je zin hebt man. De weken zullen wel voorbij schieten, voor je het weet sta je weer met beide voetjes aan Zeeuwse wal, dus geniet zolang het duurt!! Mijn voorstel is; bij terugkomst, je verhalen (lekker aangedikt, zoals we ze van sommigen gewend zijn) te vertellen onder het genot van... te Breda ;) Have fun boy!

    Groetjes, Laurens

  • 13 Mei 2010 - 18:38

    Oma Bogaert:

    Hallo Oliver,
    Alles goed aan boord, ik denk van wel he anders hadden we het wel gelezen. Ja hier ook alles prima. Vandaag ben ik met ome Wim en tante Janny naar Cadsand geweest,heerlijk gewandeld langs het strand en natuurlijk bij restaurant Noordzee een heerlijke appelbol gegeten met koffie. Verder terug gewandeld over de duinenpad naar een nieuwe locatie op Cadsand ,want het strand is helemaal opnieuw opgespoten en er is veel vernieuwd de nieuwe locatie heet PUUR een heel mooi groot terras en een prachtige tent ,nou ja het is geen tent maar een houten locatie. Dus een fijne dag en we zijn gezond en wel weer thuis. Morgen is het weer Vrijdag de week is heel vlug voorbij gegaan. Nou Oliver ik hoop dat je verder nog een mooie reis hebt en tot een berichtje dan maar want voor de rest moeten we nog even wachten hoelang nog? Dikke kus van je OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Oliver

Dagboek van mijn vaaravonturen / reizen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 134503

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 22 December 2013

Van Pool naar Pool

27 Juni 2012 - 01 September 2012

Orcana 2012

29 Oktober 2010 - 25 Juli 2011

Tussendoortjes

20 Februari 2010 - 31 Juli 2010

Zuiderdam 2010

21 Juli 2009 - 05 September 2009

Oosterdam 09

01 Augustus 2008 - 10 Januari 2009

Statendam 08

23 Juli 2007 - 01 September 2007

Suomigracht 07

Landen bezocht: