Deadliest Catch - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu Deadliest Catch - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu

Deadliest Catch

Door: Oliver

Blijf op de hoogte en volg Oliver

22 Mei 2010 | Canada, Ottawa

Hoi allemaal!

Hoe gaat het in Nederland? Vast goed! Ik zie in het nieuws alleen maar gelul over de politiek, het lijkt wel oorlog!

Hier op de mighty Zuiderdam gaat het allemaal goed hoor!! Ik ben bijna klaar met mijn machinekamer term, nog 3 weken!

Ik ben donderdag wezen krab vissen op de Aleutian Ballad, een boot die daadwerkelijk ook in Deadliest Catch zat! (seizoen 3) En daarin slaat hij bijna om, sinds dat incident hebben ze hem een beetje omgebouwd zodat het als tourboot gebruikt kan worden. Maar de kapitein is nog steeds dezelfde, en de bemanning heeft ook daadwerkelijk op de Bering Zee gevist. Dus die kerels hadden wel ruige verhalen over 30 meter golven, je maat overboord zien slaan enzo dus dat was wel indrukwekkend!
We kregen eerst een instructie van de kapitein en toen we uitvoeren wat verhalen en ervaringen van de 2 deckhands. Ze vertelden over verschillende manieren van vissen, en we gingen een lijntje halen waar wat vissen aan zaten. Vervolgens gingen we Eagles voeren met haring, dat was echt niet normaal!!!!! Mischien wel 40 eagles vlogen af en aan, en die klauwen van die beesten zijn niet echt aantrekkelijk en ze kwamen zo dichtbij!!

Vervolgens voeren we verder naar de eerste “pods’’ dat zijn die bakken waar krabben in vangen. In de eerste zaten garnalen, dat was niet echt indrukwekkend haha! Maar in de tweede zaten Alaskan King Crabs, fucking helll!! Die waren echt gigantisch!!! Kan je wel zien om de foto, we mochten ze jammer genoeg niet vast houden want één of andere dikke Amerikaan had het vorige tripje 1 laten vallen en zijn poot eraf gekrakt! Maar die waren echt enorm! Dat was super super vet.

Daarna lieten ze ons nog allerlei andere krabben zien, die mochten me wel vasthouden. Orcileo Crab, Snow Crab en Dipileo crab(ofzoiets) maar die laatste was heel agressief, haha dat beest ging om zich grijpen als een gek! Dat was lachen. De volgende waren twee zwarte tonnen, met: The Predators of the Sea. Nou daar kwam echt een ENORME inktvis uit!! Bizar, die inktvissen eten krab hahhaa! Uit die andere kwam een kleintje, en die lieten ze zien en die mocht je aanraken. Maar die andere deckhand hield die grote ook vast, bizar dat beest klampte zich helemaal vast met zijn zuignappen en die zijn behoorlijk sterk!

Daarna zijn we teruggevaren en hebben we nog wat foto’s genomen. En nog een praatje gemaakt met de bemanning, die hadden wel sterke verhalen dat is nogal wat beter dan ik: Oeehh ik ben op een krabvis boot geweest voor een dag. Staat die vent te vertellen dat ze op haaien aan het vissen waren in 20 meter hoge golven bij Japan. Nouja verschil moet er zijn!

Mijn mede leerlingen hebben hun uniformen ook gekregen dus we zijn in het schip wezen eten die avond en nog eens na te praten dus dat was wel super gezellig!

Xxx
ohja, nog 10 weken voor ik weer naar huis vlieg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 22 Mei 2010 - 06:53

Natalie:

Dat is vet!!! Met die eagles!! En ook die boot dat is ook vet! En die krabben, naja ook vet maar wtf die zijn echt nasty!! hahahaha Nice pics!!

Suc6!!!!!

xxx

• 22 Mei 2010 - 17:12

Pap:

Hey Ol,

OP zo'n bootje is het wat anders dan passagiers van A naar B brengen, maar ik denk dat je het laatste langer vol gaat houden.
    Behouden vaart

groetjes uit Hulst

• 22 Mei 2010 - 17:59

Mam:

Geweldig man !! Ik heb wel eens naar da programma gekeken op Discovery. Oh dat is echt werk met gevaar voor eigen leven hoor. Jonge jonge. Leuk dat je dat eens van zo dichtbij gezien hebt.Dat maak je allemaal niet mee in Hulst. Gelukkig schijnt hier vandaag wel de zon, het wordt langzaamaan zachter weer.Helaas geen tijd gehad om ervan te genieten.Gisteren natuurlijk naar de Toppers geweest dus vandaag weer van allerlei huishoudelijke klussen gedaan. Even de hockey (toe)standen : Quinten - Warande afgelast
    Lieke kampioenswedstrijd verloren Volgende week nog 1 kans tegen Rapide. Oei dan mag ik niet juichen als pelikaan wint.Luka - Etten leur verloren met 7-0
    senioren competitie is klaar.Dus Quinten is nu op zondag vrij.
    groetjes uit hulst

• 22 Mei 2010 - 19:05

Marga:

Hoi Oliver,

Wat een leuke foto's weer!!
    Nog altijd naar je zin zeker?
    Eindelijk hebben we hier ook lekker weer.
    Je maakt daarom wel het een en ander mee zeg, leuk hoor!!
    Geniet van je laatste 10 weken, ze zijn zo weer om.

Groetjes van ons allen vanuit Clinge.

• 25 Mei 2010 - 08:31

Marino:

leuk zo'n krabje, haha. nog veel plezier daar maatje.