Work hard play hard - Reisverslag uit Freeport, Bahama's van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu Work hard play hard - Reisverslag uit Freeport, Bahama's van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu

Work hard play hard

Door: Oliver

Blijf op de hoogte en volg Oliver

26 Maart 2010 | Bahama's, Freeport

Hoi allemaal!

Droogdok is echt super leuk en heel druk. Maar ik werk met 2e stuurman Grant, en ik lach me dood om hem! We doen waste management met zijn tweeën, dus wij moeten zorgen dat alle afval containers op tijd van het schip afgaan. Dat betekent super veel rondrennen en veel in de zon staan! Ik ben al super veel gebruind!

We eten nu altijd in de dining room, met alle deck officieren dat is echt super gezellig! Ik baal wel dat ik straks naar de machinekamer moet want dat is niet echt een team, daar is het meer ieder voor zich dat is wel weer een beetje jammer.

Haha, en we werken met twee riggers. Één Roemeen, noemt zichzelf Dracula. En hij heeft dat mega groot op zijn helm geschilderd haha! En zijn maat is een grote neger: Kimo. Morgen gaan we stappen met die kerels!

Over stappen gesproken. Ik was gisteren gaan stappen hier in Freeport! Super gaaf, eerst hadden we een taxi genomen naar Port Lacayna. Hier kwamen we wat anderen van het schip tegen en toen gingen we een andere taxi zoeken maar die konden we niet vinden! Toen had een meisje een paar negers aangesproken en 5 minuten later zaten we met zijn een man of 10 achter in een bak van een pickup truck op weg naar een discotheek! Hahaha!! Toen we daar aankwamen was het wel even slikken. Het was een beetje vreemd, een bar midden op het strand met allemaal speakers en lichten eromheen! Het zag er een beetje pauper uit, maar de sfeer zat er gelijk goed in! Wat een geweldige avond was het!

Groetjess xxx

• 26 Maart 2010 - 08:02

Marga:

Hoi,

Het gaat je daar nog steeds goed af, zo te lezen.
    Hier was het iets minder. Rocha is afgelopen woensdag overleden, en ook al wisten we dat het eraan zat te komen, het valt heel veel tegen. Het is zo leeg in huis.
    Geniet van je reis en alle nieuwe mensen die je weer al hebt leren kennen.
    Groetjes uit Clinge

• 26 Maart 2010 - 17:19

Janny:

Hoi Oliver
    Zo te horen ben jij een allemans vriend,dus zal dat in de machine kamer ook wel lukken.
    Je bent toch niet bang om je vuil te maken?
    Door al dat gereis van jou mis je wel een feestje, maar a;s je van de zomer thuis bent zullen we dat wel goed maken.
    De groetjes uit Ulst

• 26 Maart 2010 - 17:52

Mam:

Wouw !! leuke foto zo onder onder het schip. Nou zie je pas hoe groot ze zijn.
    Wat hebben die " balken "daar onder de draagkracht joh.Hoeveel weegt dat schip nou ?
    Hier alles gewoontjes.....alhoewel hier gebeuren ook heel spannende dingen. hahaha meer hierover via mail.
    Doeiiiiiiiii

groetjes, mam

• 26 Maart 2010 - 21:15

Oma:

Hallo Oliver,
    Zojuist de mail gelezen en je hebt het gelukkig nog steeds naar je zin. Nou je kunt al gaan aftellen he?. Ik zal blij zijn als ik je weer eens zie. Hier bij ons alles het gewone gangetje ,dat vind je misschien wel saai maar het is zo. Amelie is jarig dit weekend dus daar zijn we uitgenodigd ze wordt 16 jaar Zondag Nou Oliver een dikke kus en gauw tot ziens .Ik mis je wel een beetje . Goede vaart verder je Oma

• 27 Maart 2010 - 17:15

Pap:

Als ik je verhalen zo lees is het in jullie kelen geen droogdok. Geniet ervan af en toe een pintje en een beetje sporten

Groetjes uit Hulst

• 27 Maart 2010 - 18:08

Oli:

aloha,

moe je nu ook in de wastewater-tank ;)

• 29 Maart 2010 - 12:12

Marino:

wel geweldig om dit ook eens mee te maken, weer eens wat anders dan rondjes varen :). Moest wel beetje lachen om de opmerking van je pa. haha
    Groetjes and have fun Eej!