Geslaagd weekje! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu Geslaagd weekje! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu

Geslaagd weekje!

Door: Oliver

Blijf op de hoogte en volg Oliver

29 Juni 2010 | Nederland, Amsterdam

Hoi hoi!

Hoe gaat het in het zonnige Nederland? Ik hoorde dat het vollebak strandweer is! Nou hopelijk is dat over 4 weken nog steeds zo!

Hier gaat het wel goed, deze week is wel weer oke met het weer maar vorige week was regen regen regen bah! We hebben wel weer een paar goede feestjes gehad, waaronder een feestje onze hut haha! Dat mag eigenlijk niet, maarja zolang niemand er last van heeft kan dat geen kwaad natuurlijk!

En zaterdag in Vancouver ben ik met de andere twee machinekamer leerlingen naar het Aquarium geweest, we hadden bijna de hele dag vrij!! Natuurlijk pas vanaf 10 uur zodat uitslapen er niet in zat, maar ik was allang super gelukkig dat we zo lang de wal op konden! Ohh en Vancouver staat vol met de mooiste auto’s! Ferrari’s, Lamborghini’s en Porsches zie je overal!

Het aquarium was wel gaaf, en het speciaalste wat ze daar hadden waren Beluga’s. Dat zijn een soort kleine (nouja relatief) witte walvissen! Dat was echt super gaaf om die een keer in het echt en van zo dichtbij te zien! Verder hadden ze wel elk bedenkbare vis volgens mij!

Qua takenboek gaat het ook allemaal wel oke, ik werk samen met een super toffe tweede stuurman en mijn mentor (de 1e stuurman) is ook een super kerel! Zaterdag begin ik aan mijn allerlaatste verslag; Stabiliteit!

Gisteren ben ik naar de Pinnacle Grill geweest (speciaal/beste restaurant aan boord) samen met 2 2e stuurlui en de 3e WTK, haha ik voelde me nogal laag in rang aangezien zij allemaal 2 dikke vette strepen hebben en ik een kwart streepje maar het was wel super gezellig!

Gisteren heb ik tijdens mijn wacht ook mogen handsturen, en de tweede heeft zeker 3 keer tegen de loods en kapitein gezegd: Nou dat die leerling wel aardig voor zijn eerste keer! Dus mijn zelfvertrouwen is ook weer sky high hahaha! Het was wel grappig, ik stond achter het roer en achter me stonden de kapitein, loods en de twee stuurman! Vanavond weer een half uurtje sturen, dat is super gaaf!

Nou dat was wel weer, ik ben inmiddels ook volop op zoek naar een kamer in Vlissingen want in september begint mijn HBO! Gelukkig alleen nautisch, dus daar heb ik wel weer zin in!

1 augustus om 1450 sta ik weer op Nederlandse bodem! Daar kijk ik wel erg naar uit, want dit contract was 5 en halve maand! Toch best wel lang, maar de tijd vliegt altijd op een boot!

xxxx

  • 29 Juni 2010 - 18:45

    Mam:

    Hallo
    Kapiteintje, Super leuk man dat je helemaal alleen mocht sturen op dat oh zo grote schip. Dat is echt wel heel erg cool !!Aan de foto's te zien hebben jullie weer veel lol gehad.
    Ja het aftellen is hier ook begonnen hoor. Nog 4 weken en 4 dagen.
    Morgen spannende dag voor Luka en Quinten.
    Luka heeft examen computer typen en Quinten moet zijn rapport op gaan halen in Brugge. De spanning stijgt hier naar tropische waarden...........................................
    later meer.

    dikke kus
    Mam

  • 29 Juni 2010 - 21:23

    Pap:

    Wat een leuke foto's en oh zo gaaf dat varen, nog even volhouden en die Lambo komt in zicht!!
    Kijk al uit naar 1 augustus om samen weer een biertje te drinken en al die mooie zeemansverhalen te horen.
    Doe je best en see you.

    groetjes Pap

  • 30 Juni 2010 - 17:56

    Janny:

    Nou dat is snel nog 4 weken en dan zit het er weeral op.En dan weer gaan studeren is dat weer 4 jaar of minder, mag je dan je stage's bij de Holland America line doen?
    Nou Oliver geniet er nog maar even van en tot gauw

    Groetjes uit het zonovergoten Ulst

  • 01 Juli 2010 - 13:55

    Oli:

    aloha kerel,
    klinkt weer goed man! lekker gevoel he zo'n 85.000t bootje sturen, je moet eens 30graden stuurboord doen in 1x haha ;) heb je nog tips? ik moet morgen weer achter het roer als we door het suez kanaal varen, maar ik heb maar 2200t in mn handen ;)
    succes nog!
    mzl

  • 02 Juli 2010 - 08:07

    Marino:

    hey maatje, het aftellen is dus weer begonne, geniet er nog maar ff van, straks weer aan de studie! :)
    groetjesss Marino

  • 06 Juli 2010 - 19:05

    Oma Bogaert:

    Hallo Oliver,
    Het isweeral even geleden dat ik je heb gemaild,maar ik lees alles wel hoor. Je laatste bericht is heel positief gelukkig voor jou. Nou jongen je bent gauw weer thuis gelukkig, ik zal blij zijn je weer eens te zien. Vanmiddag hebben je mama en ik je kamer netjes in orde gebracht dat wil zeggen de schoonmaak de rest moet nog komen. ja hier alles hetzelfde gangetje veel bijzonders beleef ik niet het zij zo. Ben wel vorige week 2 dagen met mama naar het strand geweest zo maar met ons tweetjes leuk he? Nou Oliver ik wens je verder nog een goede vaart en behouden thuis ,liefs dikke kus van je Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Oliver

Dagboek van mijn vaaravonturen / reizen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 134477

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 22 December 2013

Van Pool naar Pool

27 Juni 2012 - 01 September 2012

Orcana 2012

29 Oktober 2010 - 25 Juli 2011

Tussendoortjes

20 Februari 2010 - 31 Juli 2010

Zuiderdam 2010

21 Juli 2009 - 05 September 2009

Oosterdam 09

01 Augustus 2008 - 10 Januari 2009

Statendam 08

23 Juli 2007 - 01 September 2007

Suomigracht 07

Landen bezocht: