Kusje van een dolfijntje - Reisverslag uit Cabo San Lucas, Mexico van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu Kusje van een dolfijntje - Reisverslag uit Cabo San Lucas, Mexico van Oliver Missiaen - WaarBenJij.nu

Kusje van een dolfijntje

Door: Oliver

Blijf op de hoogte en volg Oliver

03 Mei 2010 | Mexico, Cabo San Lucas

Hoi allemaal!

Vandaag ben ik een erg gelukkig man, haha!

We lagen vandaag in Cabo San Lucas in Mexico, en er was een crew tour. En jaa: Dat was zwemmen met dolfijnen!!!!! Super vet he!

Toen we aankwamen bij dat centrum, moesten we eerst een wetsuit aan en daarna kregen we een instructie waar de dolfijnen niet van houden en nog wat gelul over hoe die vissen in de natuur leven. En toen was het zover!

We kregen allemaal een reddingsvest, en we gingen in 3 groepen van 6 met een instructeur mee. Onze dolfijn heette Katinka, en dat was echt bizar hoe kalm die beestjes zijn! En ze luistert echt perfect naar wat haar gezegd wordt! Eerst mochten we allemaal aan de rand zitten en dan kwam ze een paar keer voorbij zwemmen en dan mochten we haar aanraken, en ze zijn echt super zacht!

Toen vroeg de instructrice hoe ik heette, en toen mocht ik het water in. En dan moest je je handen op je reddingsvest houden en dan kwam die dolfijn je een kusje geven! Dat was echt bizar dat zo’n beestje dat dan ook gewoon doet! En als ze geluid ging maken moest ik haar een kus teruggeven hahaha!

Daarna mochten de anderen ook allemaal, en sommige mochten met de dolfijn meezwemmen. Nouja dit was nog bizarrer! Je ging halverwege in het zwembad liggen met je armen wijd, en dan zwemt die dolfijn met een bloedgang op je af duikt onder en draait en dan mag je hem bij zijn bovenvin vastpakken met twee handen (daar wacht hij ook echt op) en dan zei de instructrice hoe steviger je vastpakt hoe sneller ze zwemt! Nouja ik dacht dat zal wel, maar ze gaan echt SUPER snel!! Op de foto zie je mijn gezicht niet, maar het ging wel hard! Dat was echt super gaaf!

Ja het was echt geweldig, dit mag wel een “once in a lifetime experience” genoemd worden! Maar zodra ik de kans krijg zal ik het gelijk weer doen! Echt echt echt heel gaaf!

Verder is Cabo San Lucas wel echt gaaf, jammer dat ik niet even rond kon kijken. Er was ook een tour dat je de zeiljachten van de America’s Cup meekon varen! Van team New Zealand, super vet natuurlijk! Dat is voor volgende keer dan!

Morgen een zeedagje, dan San Diego. Dan kan ik mijn vriendjes op de Oosterdam weer een keer zien! Maar ik kan niet aan boord want we zitten weer in code Rood, schijtziek wordt je daar van maarja. Dan gaan we richting Vancouver, via Port Angeles, Washington.

Ohja, we hebben ook nog brand gehad aan boord! Ik lag net te slapen voor mijn wachtje, gaat ineens het fire alarm af!! Ik wist niet hoe snel mijn overalletje aan moest trekken en naar de control room moest rennen! Maar het viel allemaal nogal mee, een afwasmachine was uitgebrand. Dus na een kwartiertje was alles alweer onder controle!

Koninginnedag was trouwens niet zo geweldig aan boord, we hadden Nederlandse snacks en bier. Ik moest niet op wacht die avond dus ik had wel een leuk avondje. Vanaf vandaag ga ik niet meer naar die nachtwacht want ik moet keihard aan mijn verslagen gaan beuken! Beetje jammer, maar wel belangrijk!

Nouja wordt maar lekker jaloers van mijn foto’s!

xxxxx

  • 03 Mei 2010 - 04:59

    Mam:

    Wouw !!!

    Het is hier maandagochtend 7 uur. Ik kom net terug van het station in St.Niklaas. Het is hier koud en regenachtig. Dan kijk ik altijd snel even op de mail en zie dit : hier wordt ik even stil van. Wat geweldig is dit man !!!Wat een prachtige plaatjes. Echt super.
    Na al dat harde werken heb ik dit ook wel verdient.

    groetjes,
    Mam

  • 03 Mei 2010 - 05:59

    Liona:

    vet cute :D weet je hoe super gaaf!!! je hebt t weer goed naar je zin ;)
    xxxx kuss

  • 03 Mei 2010 - 07:05

    Natalie:

    Heey ol!

    Super vet! Dat wil ik ook doen! hahaha Gaaf man! Mooie foto's ook!

    Cool dat je zo'n vette dag hebt gehad!

    groetjesss
    XXX

  • 03 Mei 2010 - 08:21

    Soof/Ruth/Faal?:

    Super vet oll!
    Wat een gave fotos, dit zijn nog een jaloers-makende fotos haha. Jij hebt ook chill weer, hier regent het keihard.

    Have fun!
    x

  • 03 Mei 2010 - 08:35

    Lissa:

    wow! echt super gaaf!!
    I'm very jealous.

    Leuke foto's:D

    xx

  • 03 Mei 2010 - 10:11

    Kloosterse Klei:

    Wouw vet zeg...en wij hier maar in de kou en de regen zitten...stuur eens een beetje zon deze kant op(hahah)
    Geniet er maar van,want voor je het weet zit je weer aan de studie en zul je wel terug denken aan Mexico en aan dat lieve kusje van die dolfijn(hahahah)

    Groetjes Renata xxx

  • 03 Mei 2010 - 19:53

    De Burgermeester:

    jaja zware tijden.

  • 04 Mei 2010 - 17:18

    Oma BOGAERT :

    Hallo Oliver,
    Lang geleden dat je iets van me hebt gelezen,maar ik was weer aan het sukkelen met de computer.Ik heb zojuis je verslag over het dofijnenavontuut gelezen. Ja ik kan me voorstellen dat zoiets wel een belevenis is. En jij hebt het toch weer maar gekaard ,ben echt wel een betje trots op jou hoor. Je zeurt nooit en bent altijd positief . Gelukkig maar anders is het niet vol te houden. Ik zou zeggen ga zo voort. Hier in Hulst gaat alles het gewone gangetje,laatst ben ik nog naar een musical geweest MARY POPPINS en Scheveningen met personaal en vrijwilligers van de Blauwe Hoeve,was heel mooi . We waren er met 2 bussen echt een fijne dag geweest. Ja Oliver en straks zitten we aan het feest van Ome Wim en Tante Janny 25 jaar getrouwd we gaan met een hele bus naar Beachclub Sunrise in Aquabest Ben benieuwd . Nou Oliver weer even contact gehad en ik wens je verder een goede reis,dikke kus van je OMA

  • 10 Mei 2010 - 09:39

    Marino:

    Nondendju das wel erg gaaf! once a lifetime inderdaad, geniet ervan maatje!

    gr marino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Oliver

Dagboek van mijn vaaravonturen / reizen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 134507

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 22 December 2013

Van Pool naar Pool

27 Juni 2012 - 01 September 2012

Orcana 2012

29 Oktober 2010 - 25 Juli 2011

Tussendoortjes

20 Februari 2010 - 31 Juli 2010

Zuiderdam 2010

21 Juli 2009 - 05 September 2009

Oosterdam 09

01 Augustus 2008 - 10 Januari 2009

Statendam 08

23 Juli 2007 - 01 September 2007

Suomigracht 07

Landen bezocht: